Če bi iskali izvir Marijinega poslanstva, potem bi se zagotovo morali ustaviti pri njeni materi sveti Ani, saj je Ana prinesla na svet deklico, da bi ta postala Božja mati. Radi jo upodabljamo kot ženo, ki ima v roki knjigo in uči svojo hčerko Marijo brati. Marijo je učila poslušati in razumeti Božjo besedo, ki jo je kasneje pestovala v živem telesu. Ana je Mariji razlagala in ji kazala, kako se Božja Beseda uresničuje v njenem življenju. Brati Božjo besedo pomeni slediti ji ter uresničevati njene zahteve. Tako je sveta Ana posredno vzgajala tudi malega Jezusa, kajti Marija, Božja Mati, bo učiteljica Odrešenika. Glavno sporočilo, ki so ga prejemale judovske deklice pri vzgoji, je bilo, da so se pripravljale, kako bodo tudi one prinašale na svet življenje in ga podarjale svojemu ljudstvu ter vsemu človeštvu. Njihovo poslanstvo se bo kazalo v tem, da bodo dar življenja, ki so ga prejele, posredovale naprej še drugim rodovom.
Zgodovinskih poročil o Marijinem rojstvu žal nimamo, tudi ne vemo, ali je Jezus iz Nazareta poznal Marijine starše. Izročilo pravi, da tudi Ana in njen mož Joahim kot marsikateri svetopisemski par nista mogla imeti otrok. Toda ko jima je Bog naklonil največji milostni dar, dar življenja, sta deklico Mirjam pripeljala v tempelj k velikemu duhovniku in sorodniku Zahariji, da bi že zgodaj začela služiti Bogu.
Vsekakor je gotovo, da je Ana podobno kot vse izraelske matere učila svojega otroka prepevati psalme in tudi lepe obredne molitve. Zato je Marija znala pri sorodnici Elizabeti zapeti svoj čudoviti Magnifikat.
Iz bibličnih besedil sklepamo, kakšna čudovita ženska je bila sveta Ana. Modri Sirah pove, da so njene najlepše ogrlice, uhani in zlati obročki, njene moralne vrline. Te so njeno največje bogastvo, ki jih opazi moder moški in je zanje hvaležen, saj ga osrečujejo. Sirah ne opeva samo njeno milino, ki je srečnemu možu v največje veselje, ampak celo priznava, da ga njena beseda krepi in ga naredi modrega.
Judovsko izročilo je naredilo iz žene predvsem svečenico njenega doma. Mati vodi sobotno bogoslužje v domači hiši. Takrat prižge dvoje sveč, si zakrije obraz in zapoje, nakar pa razlomi kruh in vsem navzočim razdeli delce nekvašenih opresnikov. Vso družino spomni, da so po Božji dobroti izšli iz egiptovske sužnosti v svobodo Božjih otrok.
Tudi v krščanski kulturi je mati tista, ki je varuhinja domačega ognjišča, predvsem pa plamenov ljubezni, ki otrokom nudijo toplino in dobroto. Sveta Mati Marija uči vsa dekleta in žene to, kar jo je naučila njena mati sveta Ana, da je najlepše prinesti življenje na ta svet in skrbeti, da se ljubezen razprostre nad vso hišo ter potem odmeva tudi daleč na okoli.
p. Bogdan Knavs (Uvodnik v reviji Svetogorska kraljica)