OOPS. Your Flash player is missing or outdated.Click here to update your player so you can see this content.
Jezusov krst (9.1.2011)

 

slika_18_2010_7.jpg
Po krstu je Jezus takoj stopil
iz vode, in glej,
odprla so se mu nebesa.
Videl je Božjega Duha,
ki se je spuščal kakor golob
in prihajal nadenj.
In glej, glas iz nebes je rekel:
»Ta je moj ljubljeni Sin,
nad katerim imam veselje.«

(Mt 3,16-17)

 
  slika_18_2010_8.jpg  
Jezus, o tebi je starozavezni prerok govoril kot o tistem, ki »nalomljenega trsta ne bo zlomil in tlečega stenja ne ugasil«.
Pomagaj nam, da naše besede ne bodo ranile ranjenih,
da naša dejanja ne bodo ugasnila ognja ljubezni,
da naša površnost ne bo prizadela globoke vere drugih.
Daj nam moč, da živimo odgovorno življenje kristjana in širimo Božje kraljestvo.
Hvala ti, Gospod, za tvoje spremstvo.

Amen.


   

Mt 3,13-17

JEZUS NAM ŽELI BITI ENAK


Kako Jezus izvršuje svoje poslanstvo odrešenja? V ponižnosti, tako da se poniža. Jožef se je »z otrokom in materjo« umaknil v Nazaret v Galileji. Sedaj, po skoraj tridesetih letih, je tudi tja prišel »glas vpijočega v puščavi«. Jezus ga sprejme kot Božjo besedo, ki jo obrne nase, in takoj zapusti Galilejo in pride k Janezu, da bi se mu dal krstiti.
Čeprav je bil brez greha, je čutil, da je del grešnega človeštva, ki potrebuje krst, znamenje spreobrnjenja, da bi z dejanji in javno povedal, da kot človek, ki je v vsem podoben nam, hoče usmeriti svoje življenje k Bogu. S svojim zgledom nas vodi k Očetu.
Vendar je Janez, ki je tudi bil od Boga poslan, takoj razumel, da je Jezus najmočnejši, po dostojanstvu največji, ki mora priti za njim in ki bo krščeval z darom Svetega Duha. Zato nasprotuje Jezusovi zahtevi. Zanj je nemogoče, da bi se najmočnejši dal krstiti najšibkejšemu, največji najmanjšemu, tisti, ki ne potrebuje očiščenja, njemu, ki potrebuje očiščenje: »Jaz bi se ti moral dati krstiti, pa ti hodiš k meni.«
Jezus odgovor je enkratno pomemben. Vključuje namreč povabilo Janezu, naj nadaljuje svoje poslanstvo, in je po Matejevem evangeliju prva izbira, ki jo naredi Jezus v svojem življenju. V Jezusovih besedah Janezu zveni »midva«, ki je jasno znamenje, da govori o sebi in Janezu. Za oba velja: »… Potrebno je, da popolnoma izpolniva Božjo voljo, kar je pravzaprav pomen dobesednega izraza vso pravičnost. Jezus tega, kar o njem misli Janez, ne zanika, vendar mu da vedeti, da zanj živeti po Bogu (po pravičnosti) pomeni, da se hoče »v vsem izenačiti z brati«, se pravi z nami.

Po: M. Galliziju

 

 
slika_18_2010_9.jpg
Danes je nedelja Jezusovega krsta. V prvem berilu beremo, kako je že starozavezni prerok Izaija napovedal prihod Božjega Sina, ki bo »luč narodom«. V evangeliju pa evangelist Matej poroča, kako Janez Krstnik krščuje Jezusa in se iz nebes zasliši glas: »Ta je moj ljubljeni Sin …«
Kako pa smo mi pripravljeni to Božjo navzočnost v svetu sprejemati in po njej živeti? Tudi vsakdo izmed nas je »ljubljeni Sin«, ki je poklican k pričevanju.

 

   

Zadnja sprememba ( sobota, 08. januar 2011 )
 
Trije kralji na Sveti Gori

Zvečer pred praznikom Gospodovega razglašenja (sveti trije kralji), ki je po izročilu tretji sveti večer (prvi je pred božičem, drugi pa na Silvestrovo), so novinci Janez, Boštjan in Dominik s p. Mihaelom kropili z blagoslovljeno vodo in kadili s kadilom po vseh prostorih svetogorskega samostana, na podboje vrat pa zapisali začetnice imen treh kraljev z letnico novega leta 20 + M+G+B + 11 ter zapeli nekaj božičnih pesmi.

***
Poseben pomen so nekoč imeli koledniki v kmečkem okolju, ki so hiši prinašali blagoslov za letino, zdravje in srečo ljudem in živini. "Zdi se, da je prav, če v našem potrošniško naravnanem času poskušamo s preprosto ljudsko kolednico, zapeto na znano melodijo, drug drugemu zaželeti srečo ob novem letu, drago darilo pa nadomestiti s kakšno malenkostjo. Tako bomo morda spoznali, kako je lepo in zares osrečujoče, če znamo biti veseli in hvaležni tudi za drobne pozornosti, ki nič ne stanejo, prinašajo pa v mrak vsakdanjih skrbi in težav sončno svetlobo poguma in toplino srca ..." je v predgovoru Koledniki prihajajo zapisala etnomuzikologinja dr. Zmaga Kumer.

Zadnja sprememba ( četrtek, 06. januar 2011 )
Preberite več...
 
2. nedelja po Božiču (2.1.2011)

 

slika_18_2011_4.jpg
In Beseda je postala meso
in se naselila med nami.
Videli smo njeno veličastvo,
veličastvo, ki ga ima od Očeta
kot edinorojeni Sin,
polna milosti in resnice.
Janez je pričeval o njej
in klical:
»To je bil tisti,
o katerem sem rekel:
Kateri pride za menoj,
je pred menoj,
ker je bil prej kakor jaz.«

(Jn 1,14-15)

 
  slika_18_2011_5.jpg  
Začetek leta nam vedno znova prinese to veliko resnico bivanja, ki jo je zapisal apostol Janez in jo prebiramo tudi v Božji besedi te nedelje:
»V začetku je bila Beseda in Beseda je bila pri Bogu in Beseda je bila Bog.«
Tudi modri Sirah nam pove, da »je Božja Modrost od praveka, od začetka … in na veke ne bo nehala biti«.
Zavedati se moramo majhnosti človeka, ki v tem sodobnem svetu hoče postati kar Bog, nikogar noče priznavati, ki bi bil nad njim.
Je tudi v nas kdaj želja, da bi »poslali Boga na dopust«?

   

Jn 1,1-18

ON V NJEM – MI V NJEM


Resnice, ki se prepletajo v hvalospevu Besedi, ki ga beremo v današnji Božji besedi, moremo razporediti po naslednjih stopnjah:
V začetku, pred vsemi časi, je bil Bog. V globinah večnosti je spregovoril Besedo, Misel, Zamisel … Tako je bila v njem povezana, da je bila z njim eno in se je imenovala Sin.
Skupaj s to Besedo je Bog ustvaril svet in vse, kar je na njem. Tudi človeka. Po sledovih, ki jih je Beseda vtisnila vanj in v svet, naj bi človek to Besedo spoznal. To se ni zgodilo.
Nato se je Beseda razodela narodu, ki si ga je bila posebej izvolila ter mu po Mojzesu dala postavo. Ta postava je ljudi vzgajala in pripravljala na prihod tistega, ki ga bo Bog poslal.
Ko se je dopolnil čas, se je pojavil Janez, veliki pričevalec luči. Luč, ki je o njej pričeval, je bila sama Božja Beseda, Bog Sin, ki se je bil učlovečil, da bi mogel bivati med ljudmi. Vsem, ki ga v veri sprejmejo, je omogočil, da vidijo njegovo slavo, da prejmejo polnost njegove milosti in resnice ter tako postanejo Božji otroci, nič več rojeni iz krvi, temveč iz Boga.
Evangelij nam govori o Bogu, ki od večnosti poraja Besedo in je po njej vse ustvaril. Nič ni moglo nastati in nič ne more bivati izven dosega te Besede. Ta Beseda je prišla na svet in razsvetljuje vsakega človeka. Vsakomur, če le hoče, omogoča, da se rodi iz Boga in da v Bogu tudi ostane. Kaj bomo izbrali mi? Bomo v tem letu in nasploh ostali v njem?

Po: Beseda da Besedo

 

 
slika_18_2011_6.jpg
Božja Beseda nam daje življenje, saj nam apostol Janez pravi:
»V njej je bilo življenje in življenje je bilo luč. In luč sveti ljudem v temi …«

Če hočemo živeti to luč življenja, moramo zanjo vztrajno moliti, biti moramo »v navezi« z Bogom, se z njim pogovarjati, se mu zahvaljevati in ga prositi, da v nas ta luč ne ugaša. Vsaka luč pa potrebuje svoj vir energije. Molitev je torej prav gotovo eden od virov, da se slednja lahko prelije na nas.
 

   

Zadnja sprememba ( nedelja, 02. januar 2011 )
 
<< Začni < Nazaj 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 Naprej > Konec >>

Rezultati 753 - 760 od 854