OOPS. Your Flash player is missing or outdated.Click here to update your player so you can see this content.
3. adventna nedelja – 06. 12. 2015 – C (Lk 3,10-18) – Gaudete (veselite se)

 To je nedelja, praznik veselja. Zopet je pred nami osebnost Janeza Krstnika – videz je ravno drugi, nič ni čutiti o veselju, vsaj na prvi pogled ne. Že prejšnjo nedeljo je oznanjal spreobrnjenje. Potem je grozil, da so osebe, gadja zalega. Trda govorica. To so vse negativne sile, ki škodijo človeku, ga postavljajo v nevarnost. Govori tudi o ognju. Počasi bomo odkrili, da je to vendarle besedilo veselja in upanje.

image1-2.jpg

Božja jeza se nikoli ne znese nad svoje ljubljene otroke, marveč le na tiste negativne sile, ki jih uničujejo in so v njihovih srcih. Te sile morajo izginiti. V sebi imamo kače, v naših srcih, in ne želimo, da se nas Božje besede preveč dotaknejo. Vedno imamo kakšen zakaj, kako, ne sedaj… Za božič prihaja Jezus, da nas osvobodi v naših srcih in skupnost, družbo, v kateri živimo. Pomembno je, da vase spustimo Jezusa, da nas osvobodi.

Danes stopa pred nas torej Janez Krstnik in pravi, da moramo roditi sadove vredne spreobrnjenja (metanoia – sprememba miselnosti), konkretne sadove obnašanja v življenju. V čem je spreobrnjenje? V katero smer gremo? Katero velikost, veličino, višino iščemo v življenju? Smo razpoloženi, da spremenimo naše življenjske načrte, našo miselnost v skladu s tem, kar pravi Jezus Kristus? Če tega ni, Jezus ne bo mogel vstopiti v naše življenje, skupnost. Vse bo, kot je bilo prej, če tu ni spremembe?

Danes nam Jn Krstnik pove, v čem je spreobrnjenje življenja, miselnosti, ki se zgodi, ko vstopi v življenje Jezus in njegov evangelij. To nam govori skozi tri skupine ljudi, ki si postavljajo isto vprašanje kot mi v tem adventnem času: »Kaj moramo narediti

image2.jpg

 Množica sprašuje Jn Kristnika, kaj naredi, da bo Jezus vstopil v njihov življenje. Odgovarja konkretno! Razdeli svojo obleko in hrano s potrebnim, ubogim. Če tega ni, če ni konkretno v delitvi dobrin, je naše spreobrnjenje umetno, ni resnično. Bo le zunanji praznik brez spremembe v življenju, brez doživetja Boga v našem življenju. Kdor krade, naj ne krade več… je govora na drugih mestih: to je moralno spreobrnjenje od greha. A tukaj je malo drugače. Govori se o grehu OPUSTITVE, od tega greha se je potrebno spreobrniti. Če ne naredimo dobrega, ki bi ga lahko naredili. Nismo občutljivi za dobro, za zahtevnost po dobrem, ki ga naj storimo (prim. Jak 4: Kdor ne naredi dobrega, ki bi ga lahko, greši; se je potrebno tega spovedati; 1 Jn 4: Če ne deli in ne vidi brata v potrebi, kako naj bo Božja ljubezen v njem? Ljubimo ne z besedo, marveč z deli in v resnici…) Jn Krstnik ne zahteva, da se umaknejo v puščavo, kot se je on; vabi, da ustvarijo novo skupnost, družbo, kjer se ne misli le nase, na svoje interese. V taki družbi ne vlada Božje kraljestvo in njegova pravičnost. Nismo šefi ničesar, smo gostje v stvarstvu, ne grabiti zase, le tisto, kar potrebuješ… Čutiti za tiste, ki imajo, so obdarovani z manj. Vsi imamo istega skupnega Očeta, smo torej bratje med seboj, odgovorni drug za drugega. Če sem v obilju, nekdo pa nima, kje prebivati – ni pošteno ostati do njega neprizadet. Deliti s tistim, ki potrebuje, to dela človeški svet, humani svet. Delitev viška, nepotrebnega. Če se to ne dogaja, Kristus v to srce in družbo še ni prišel. Še naprej vztraja stari svet s staro pravičnostjo, brez Božjega kraljestva ljubezni, ki deli. Smo tujci in romarji na tem svetu – to nas dela odgovorne do tistih, ki so pred nami, delitev z njimi (prim. 1 Tim 6: Ničesar nismo prinesli na ta svet in ničesar ne bomo odnesli…) Ne kopičiti dobrin!!! Poželjivost denarja je vir vsakega zla, pravi tudi 1 Tim 4. V takem duhu ni mogoče izgraditi veselega, srečnega življenja. Nasmeh v obrazu našega brata je vir veselja.

Spreobrnjenje k ljubezni je spreobrnjenje v nov stil življenja, v katerem preživljamo svoje dneve. To pomeni dati življenju razsežnost LJUBEZNI, PRAVIČNOSTI, RESNIČNOSTI, SVETOSTI, USMILJENJA, MIRU, SPRAVE, MILOŠČINE, DELITVE v vsem in z vsemi. Če ne začnemo s takim preprostim spreobrnjenjem k ljubezni, pa čeprav bomo »jutri« prejeli vso moč Svetega Duha, bo srce ostalo trdo kot kamen in naš duh, naša misel(nost) trda kot železo. Oči bodo kot glina in z njimi ne bomo nikoli mogli videti drugega kot osebo, ki naj bi jo ljubili.

Sedaj cestninarji, ki pobirajo davke in kradejo zase, nabirajo zase poleg tega, kar oddajajo oblastem. Jn Krstnik jim ne rečen, naj spremenijo svoj poklic. Ta poklic je pomemben za ohranjanje reda in življenja družbe. Gre za KORUPCIJO. Tak svet moramo spremeniti v svet pravičnosti. Ne zahtevajte nič več, kot je določeno. Cerkev mora pričati za poštenost v odnosu do denarja, dobrin. Takrat je novi svet mogoč. Vstopiti mora Kristus.

Vojaki – kaj naj mi naredimo? Ne izsiljujte, ne delajte zelo slabo nekomu zaradi denarja. Ne ustrahujte ljudi in bodite zadovoljni s svojimi plačami. Ni čas vojne. Zagotavljate red v družbi. Bodite zadovoljni s svojimi plačami. Orožja ne uporabljajte za to, da bi ljudi izsiljevali s silo, da zasežete njihove stvari, ker so pred vami slabotni, brez moči. Gre za vse tiste, ki imajo moč v odnosu do slabotnih: to je lahko socialni položaj, s silo si pridobiti, kar bi rad, zato ker si močan. Takrat smo vojaki. Katero spremembo moramo narediti, v naših družinah? Ne iskati kdo je močnejši, kdo je šef v družini? 

Zaključek evangelija: Jn Krstnik: v vetru pleve odpade, se ga vrže v ogenj. Za ogenj gre. Mesija bo zažgal slabe ljudi. Ne, tega evangelij ne govori. A Jn Krstnik govori o besedah tolažbe, daje veselo novico ljudem. To je evangelij za ljudi, kar govori Jn Krstnik ljudem. Pleve niso ljudje, je slabo, ki je v vsakem človek in bo odstranjeno, odvejano, vsa umazanija v srcu človeka bo odstavljena. Božji dih, Duh – Binkošti bo odnesel pleve v našem srcu, v naših hišah, v naših družinah, v skupini mladih ljudi, iz vseh načrtov, ki niso evangeljski. Božja beseda bo vse počistila, vso umazanijo v naših družbah. To je beseda upanja. Vsa nasprotovanja, vse nasilje – bo odstranjeno iz nas in sveta. To se ne bo spremenil takoj, naenkrat, marveč počasi, če se bomo pustili Kristusu in njegovi Besedi, da počasi vstopa v nas, bo v nas in ob nas, skupaj z drugimi, nastajal nov svet.

Zadnja sprememba ( sobota, 12. december 2015 )
 
14. razstava jaslic
razstava_jaslic_2015_2016.png
Zadnja sprememba ( ponedeljek, 07. december 2015 )
 
2. adventna nedelja – 06. 12. 2015 – C (Lk 3,1-6)

V današnjem Lukovem evangeliju so navedene velike osebnosti tistega časa. Najprej je omenjen cesar Tiberij, ki živi v težkih časih prestolnice Rima. Svet se je takrat radikalno spreminjal. Potem je Pilat, pomembna politična osebnost tistega časa v Palestini. Bil je aroganten, trd, brutalen. Judje nimajo do njega nobene simpatije. Je tudi odgovoren za smrtno obsodbo Jezusa iz Nazareta. Kralj Antipa je vladal poleg Nazareta; potem si je zgradil še novo vladno palačo. O drugih osebnostih ne vemo skoraj nič, razen njihovega imena. Veliki duhovnik pa je bil Kajfa. Imamo torej sedem osebnosti. 1) Luka hoče, da je vsem jasno, da ne pripoveduje izmišljeno zgodbo, mit, legendo. Ne, govori o konkretnih osebnostih. Hoče povedati, da nam predstavlja zgodovinsko osebnost iz določene kulture, sveta, jezika, s konkretnimi zgodovinskim podatki. 

2) Številka 7 hoče povedati, da je vsa profana zgodovina in vsa sveta zgodovina, ki jo predstavlja veliki duhovnik – vsa ta zgodovina bo »podpisana« z osebnostjo, ki prihaja in nas uvaja v nov svet. Gre za poseg Boga v zgodovino. 3) Božje kraljestvo je sedaj tukaj in ni kraljestvo drugega sveta, a je kraljestvo v tem svetu, v svetu neumnega razmišljanja tukajšnjih – tusvetnih ljudi. V Jezusu iz Nazareta gre za drugi red, za alternativno družbo in je radikalen svet, v katerem živi Jezus in nas (njegove učence) vanj uvaja. 

2_adventna.jpg

 To je zgodovinski okvir, sedaj pa pride Božja beseda. Če Bog hoče spremeniti svet, na koga naj pride njegova beseda? Ali naj pride na te velike osebnosti, ki vladajo svet? Božja beseda pride na Janeza Krstnika, ki je v puščavi. Lk je o njem govoril že v 1. poglavju, ko je govoril o njegovem spočetju in rojstvu. Bo poln Svetega Duha, o njem govori v Zaharijevem spevu – Benedictus: da pripravi ljudi, da pripravi pot Mesiju. Otrok je rastel v duhu in v puščavi, vse do razodetja Izraelovim sinovom. Sedaj je otrok odrastel in v Jordanu, v puščavi je postavljen v svoje poslanstvo. Je duhovnikov sin, po tradiciji bi moral biti v templju in ne v puščavi. Tam bi naj zamenjal svojega očeta Zaharija. Moral bi se pridružiti ostalim duhovnikom. Janez ni duhovnik templja (kjer so velike slovesne liturgije), gre torej za radikalno novost. Bog hoče sadove in ne listje, ne videz. Začenja se nov čas, zunaj templja, v Kumranu. Tukaj so menihi živeli oddaljeni od templja, ker so prepričani, da tisto bogoslužje v templju Bogu ni všeč. Oni se pripravljajo za Gospodov prihod. Janez je v zunanjem svetu, v puščavi in pripravlja ljudstvo na prihod Gospoda. Danes pripravlja tudi nas, da bomo lahko sprejeli Gospoda in njegov resnično nov svet v naši družbi, v našem osebnem, družinskem življenju. Gospod pride konkretno s svojo besedo, z evangelijem. Janez Krstnik nam govori, kako naj pustimo Gospodu, da vstopi v naš svet. Puščava nas spominja na resnost, na bistvene stvari, daleč od reklam, oglasov, od malikovanja tega sveta. To nas lahko večkrat pripelje do tega, da izgubimo zdravo pamet. S tolikimi odvečnimi stvarmi smo tukaj obteženi in nam preprečujejo prihod Gospoda. Tu je tišina. Najlepša izkušnja srečanja z Bogom. V velikih dvoranah tega sveta se išče izkazovanje časti velikim, gospodovalnim, blišč, slava. Gospod hoče tišino v puščavi, kjer je mogoče poslušati Gospodov glas. To je za nas pomembno v tem adventnem času priprave. Janez je prehodil vso judejsko pokrajino, je vedno na poti. Govori ljudstvu, ker niso svobodni, jih pripravlja na novega Mojzesa, ki jih bo osvobodil. Naloga Janeza Krstnika je oznanjati krst spreobrnjenja (metanoia). Zahteva spremenjenje življenja in se potem potopiti v vodo, da izgine staro življenje in se začne novo življenje. Ne gre za spremembo nekaj posameznosti v življenju, marveč celotni obrat mišljenja, lestvice vrednot, se obrniti k Edinemu, iti vedno višje v služenju bratom (kar je v resnici ponižanje k bratu). Pustiti, da On v nas naredi spreobrnjenje.

Sedaj je naveden prerok Izaija. To je iz Izaijeve knjige Tolažbe. To je devtero Izaija, ki ni velik poet, kot prvi Izaija in oznanja vrnitev ljudstva v obljubljeno deželo. Se skrije za veliko ime Izaija (40. poglavje). »Tolažite, tolažite moje ljudstvo, govorite mu na srce, njegovo suženjstvo se je končalo«. Končane so težke posledice greha, ki so kaznovale ljudstvo. Sedaj je konec suženjstva, prihaja osvoboditelj. Gre lahko za materialno suženjstvo,v Jezusovem času lahko gre za  suženjstvo v rimskem imperiju, a gre še za globljo osvoboditev, onstran političnih danosti. To oznanilo osvoboditve obrnejo na Janeza Krstnika, saj bo sedaj šlo za veselo novico, lepo novico, za upanje. Presenetljive stvari so napovedane. Vsi sinoptiki navajajo ta odlomek Izaija. A Luka nadaljuje z dodatkom: »Potem, kako bodo griči zravnani…«  Na začetku časa, ko bo Bog s svojim prihodom uničil, kar preprečuje srečanje Boga z ljudmi, ljudstvi. Luka zaključi s pomembnim stavkom: »Vsako meso bo videlo Božje odrešenje«. To je oznanilo veselja (drugi sinoptiki tega nimajo) odrešenja vsega človeštva – univerzalnost Odrešenika, ki odrešuje vsakega človeka. 

Prejšnjo nedeljo nas je Božja beseda vabila, da smo budni in čuječi v odkrivanju Božjega delovanja. Danes nas pošilja, da se odpremo vedno bolj Kristusovemu odrešenju v nas. 

Vi in jaz, kaj lahko naredimo in kako naj uresničimo klic Božje besede v svetem bogoslužju ?

  • Ali prepoznam kakšno oviro v meni za druženost z Bogom in človekom?
  • Ali sem odprt Gospodovi besedi, da bi živel z Božjo močjo in iz nje deloval?
  • Ali oznanjam kakor Janez Krstnik, da je Gospod odrešenik?
  • Ali gre še za kakšno bolj osebno stvar, držo, navado, kjer se moram obrniti od stvari h Gospodu?

Ostanimo budni in se približujmo odrešenju, ki nam ga Gospod podarja v našo osebno in družbeno osvoboditev in uresničitev.

Zadnja sprememba ( sobota, 05. december 2015 )
 
<< Začni < Nazaj 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Naprej > Konec >>

Rezultati 73 - 80 od 747