OOPS. Your Flash player is missing or outdated.Click here to update your player so you can see this content.
Obvestilo

  

Cesta na Sveto Goro je normalno prevozna. 

Zadnja sprememba ( petek, 06. februar 2015 )
 
4. NEDELJA MED LETOM (Mr 1, 21-28) - B
Prizor, ki ga danes opisuje sv. Marko, je sicer kratek, a nazoren in značilen. Sredi govora, ki ga je Jezus imel v shodnici, nekdo zavpije: »Kaj imamo s teboj, Jezus Nazaréčan?
Si nas prišel pokončat? Vem, kdo si: Sveti, od Boga.«                           

Srce vsakogar od nas zna biti pogosto takšna shodnica. Kaj imaš ti z nami, vpije v njej zlo dobremu, laž resnici, hinavščina iskrenosti, nezvestoba zvestobi, nevera veri... 

Ignacij Lojolski je bil vojak, ki je komaj kaj vedel o duhovnosti. Ko pa je ranjen dolge mesece ležal priklenjen na posteljo, je postal pozoren na vzgibe, ki so se pojavljali v njegovi duši. 
Spoznal je, da ne morejo prihajati iz istega počela, saj so ga eni vodili k notranjemu miru in tihemu veselju, drugi pa so vnašali vanj nemir in ga puščali nepotešenega. 

S temi opazovanji je nadaljeval tudi pozneje, ko je ozdravel. Iz njih je nastala knjižica, ki ji je dal naslov Duhovne vaje. 

4_med_letom2.jpg
Njeno osnovno sporočilo je, da Bog govori v srcu vsakega človeka in ga navaja k dobremu, a da v njem govori tudi sovražnik človeške narave. Razmišljanje o svoji notranjosti človeka usposablja, da obojni govorici prisluhne, razlikuje eno od druge, se za dobro odloča, zlo pa zavrača. 

Za razločevanje in odločanje v duhovnih vajah in po njih je potreben duševni napor, ki ga vsi niso pripravljeni vzeti nase. Še bolj pa so redki tisti, ki so pripravljeni odreči se nekaterim stvarem ali slabim navadam, ki so se nanje navezali. 

Odtod odklanjanje duhovnega razmišljanja in zatiskanje ušes pred božjo govorico v srcu, odtod beg pred zaznavanjem božjih vzgibov v duši, odtod zadovoljnost mnogih s povprečjem ali s čim, kar je še nižje. — Kaj imaš ti z nami?! 

Pripoveduje se, da so v neki vasi od miloščine dobrih ljudi živeli trije pohabljenci. Nekega dne se je raznesel glas, da prihaja sveti Martin, ki ima moč ozdravljanja. Vaščani so nagovarjali prosjake, naj gredo svetniku naproti, da jih ozdravi. Ti pa so se poskrili. Ko je Martin odšel, so se spet pojavili. Na radovedna vprašanja so odgovarjali: Če bi nas Martin ozdravil, bi si morali služiti kruh z lastnim delom. 

Ali malo drugače: če bi razmišljali o svoji notranjosti, bi mogoče opazili velikanske napake, ki jih delamo in bi jih morali popravljati. To pa terja napor. Le zakaj bi se trudili.






Zadnja sprememba ( nedelja, 01. februar 2015 )
 
4. nedelja med letom

Mr 1,21–28
LAŽNIVEC IN PREVARANT STA PREMAGANA


4_med_letom.jpg
V današnjem evangeliju se Jezus sooča s hudobnim duhom. Premaga ga, ko ga izžene iz človeka, ki ga ima v oblasti. Bodimo pozorni, kdaj se to zgodi! Na začetku Jezusovega javnega delovanja. Evangelist postavi ta dogodek v prvo poglavje, kar pomeni, z njim Jezus nakaže svoj program: prišel je, da nas osvobodi zla. V  prvem poglavju nas najprej vabi, naj hodimo za njim; tako smo prejšnjo nedeljo poslušali o poklicu prvih  učencev. Tokrat pa nam sporoča, da ima njegova beseda moč, da premaga hudobnega duha.
Vsi eksorcizmi, vsa izganjanja v evangeliju se dogajajo v težavah. Nečisti duh jih ovira. V današnjem evangeliju se hudobec upira in zavpije: »Kaj imamo opraviti s teboj!« (Mr 1,24). Res je, nič ni skupnega med dobrim in zlim, med lažjo in resnico. »Si nas prišel pokončat?« Dejansko pa nas pokončuje zlo, ki je v nas in se uničujemo sami, ko se identificiramo z zlom. »Nečisti duh ga je stresel, zavpil z močnim glasom in šel iz njega.« Hudobni duh nerad zapušča tistega, ki ga ima v oblasti. Zato tudi nas zlo nerado zapušča, ampak je boj z njim težak, boleč in dramatičen. 
»Vem, kdo si,« pravi hudobec Kristusu. Boji se Jezusa, ker je že v puščavi spoznal njegovo moč in ve, da je pred njim nemočen. Skušnjavec imenuje Kristusa »Sveti od Boga«, ker hoče, da bi ga že sedaj priznali za Božjega Sina, in mu hoče, podobno kot v puščavi, preprečiti, da bi šel v trpljenje. Kristus nas bo prav s trpljenjem (boj z zlim je dramatičen!) odrešil in na križu razodel pravo podobo Boga, ki je v tem, da nas Bog tako ljubi, da je šel na križ za nas. To podobo neskončno ljubečega Boga pa hoče izmaličiti hudobni duh. Ne nasedajmo mu!

Zadnja sprememba ( sobota, 31. januar 2015 )
 
<< Začni < Nazaj 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Naprej > Konec >>

Rezultati 25 - 32 od 640