OOPS. Your Flash player is missing or outdated.Click here to update your player so you can see this content.
You are here: Domov
25. nedelja med letom, 18.9.2016

Bodite zviti

hvalite_ime_gospodovo.jpg

Če ste pragmatični, se pravi zviti, in znate stvari zasukati tako, da se iztečejo v vašo korist, ali to pomeni, da ste nekrščanski? Saj vendar vsi pričakujejo, da bomo predani ljubezni do bližnjega, da bomo radi dajali, ne da bi gledali na stroške. Takšna je vsaj običajna razlaga krščanstva.

Božja beseda današnje nedelje pa nam zastavlja težko vprašanje. V prvem berilu iz preroka Amosa se Bog močno razjezi nad zlobo ljudi, ki so si to res zaslužili, toda preberite si še evangelij. Krivični oskrbnik je dejansko nagrajen zato, ker goljufa svojega gospodarja. Kaj se vendar dogaja?

Pojdimo po vrsti. Najprej Božja jeza v prvem berilu. Bog vidi, da nameravajo trgovci »podtakniti varljivo tehtnico« in da so se odločili, da bodo »za denar kupili siromake in za par čevljev ubožca«. Bog priseže, da ne bo nikdar pozabil vseh njihovih hudobij. Verjemite mi, nikakor ne bi hotel slišati, da bi Bog meni govoril kaj takega!

Ni treba posebej opozarjati, da se enako dogaja okrog nas še danes. Niste opazili, da vas trgovci v svoji reklamah hočejo kupiti npr. s kabelsko televizijo, s športnim avtomobilom, z zobno protezo, z nepremičninskimi posli, s programi hujšanja in celo z žvečilnim gumijem, ki osvežuje dih (in hkrati propagira spolno promiskuiteto), in v zadnjem času celo z mega igralnico? Čisto po pravici je Bog reagiral ostro in jasno, tudi mi bi morali enako.

V evangeliju pa nam prilika o krivičnem oskrbniku pokaže precej drugačno podobo Boga. Bogat gospodar se je vrnil in ugotovil, da je oskrbnik med tem zapravljal njegovo imetje. Seveda ga namerava nagnati in v tem se popolnoma ujema s prvim berilom. Tu pa nas čaka presenečenje.

Oskrbnik si je izmislil načrt: Gospodar me bo gotovo nagnal, zato si moram hitro pridobiti nekaj prijateljev, da ne bom na koncu ostal brez strehe nad glavo. Dokler ne podam dokončnega obračuna o svojem oskrbovanju, sem še vedno oskrbnik, zato bom šel k dolžnikom svojega gospodarja in se z vsakim posebej dogovoril. Če mi bo plačal pol tistega, kar je dolžan, bom zapisal, da je poravnal ves dolg. – In gospodar ga za to celo pohvali! Rekel mu je, da je preudarno ravnal, da si je pripravil nov dom. Zakaj ravna s tem krivičnim oskrbnikom drugače kot s krivičnimi trgovci iz prvega berila? Odgovor tiči v psalmu za današnjo nedeljo:

jezus.jpg

»Hvalite ime Gospodovo! … Iz prahu vzdiguje slabotnega, iz blata potegne ubogega.«

Trgovci iz prvega berila so kupovali in prodajali siromake in ubožce, namesto da bi jim pomagali. V primerjavi z njimi oskrbnik ni videti tako slab. Siromakov ne zaničuje. Tudi ko skrbi predvsem zase in za svojo prihodnost (prizadeva si pridobiti prijatelje med ubogimi), dobi za gospodarja vsaj delno plačilo odprtih terjatev. Ubogih ne prodaja in ne kupuje, še celo olajša jim življenje, pa sebi seveda tudi in mimogrede tudi gospodarju.

Skrbite za življenje ubogih. Bogu so zelo pri srcu in ne bo pozabil vaših hudobij. Toda ne pozabite biti zviti, kadar pomagate drugim. Nič dobrega ne more trajati, če se tega niste pametno lotili. Delajte drugim dobro in jim pomagajte, kolikor le morete.

p. John Foley, DJ

 
< Nazaj   Naprej >