OOPS. Your Flash player is missing or outdated.Click here to update your player so you can see this content.
You are here: Domov
25. nedelja med letom, 23.9.2018

Odlomek iz današnjega prvega berila je iz starozavezne Knjige modrosti. Temačen je in moreč, prav kot kak gangsterski film. Sledi pa mu, lahko bi rekli, komedija.

Besedilo iz Knjige modrosti nam slikovito prikaže, kaj se dogaja v glavah sebičnežev in nevoščljivcev. »Glejte no, tega pravičnega,« pravijo, »kako se ima za dobrega, nas pa obtožuje, da smo prekršili postavo. Dobro, pa ga preizkusimo, če je tako prepričan vase. Poglejmo, kako bo prenašal sramotenje in mučenje, kako bo počasi umiral ta, ki se ima za tako blagega in potrpežljivega.«

Ne moremo si kaj, da ob tem ne bi pomislili na današnjo politično stvarnost (znebiti se je treba vsakogar, ki nasprotuje naši oblasti) in na človeško zlobo sploh, ki ima mnogo obrazov.

Norčevanje: »Krasno. Če pravi, da je tako zelo dober in če ima na svoji strani tudi Boga, bo gotovo prestal naš preizkus. Nam gre pravzaprav le za 'zanimiv eksperiment'.« V resnici to pomeni: nasprotuje nam, zato ga ubijmo.

Krutost: »Pravi, da je poln svetosti. Zato ga bomo mučili, psovali in na koncu bo sramotno umrl. Gre le za premišljeno raziskavo, videti hočemo, kako se bo odzival.« V resnici to pomeni: važno je samo, da dosežemo, kar hočemo; za to ni nobena cena previsoka.

Samoprevara: »Take božje mevže res ne potrebujemo, mi živimo stvarno, stojimo trdno na tleh.« V resnici to pomeni: pomembnejši smo od Boga in od njegovega služabnika, sebičnost vedno zmaga. 

To zadnje je zares pogubno, kajti nobeno človeško bitje ne more postati zares človek, če ne postavi Boga na prvo mesto, če vsega, prav vsega ne vrednoti v primerjavi z njegovo ljubeznijo. Vse, prav vse – tudi oblast, tudi bogastvo, tudi prijateljstvo.

V evangeliju prejšnje nedelje smo slišali, kako je Jezus presenetil svoje učence, ko jim je razkril, da je on sam ta »pravični« iz prvega berila. Zdaj bi upravičeno pričakovali, da »se bo zanj Bog zavzel in ga rešil iz roke nasprotnikov,« kot smo slišali v prvem berilu. Jezus pa odvrne, da ne. Božji sin bo dejansko obsojen na sramotne muke in nato ga bodo umorili. Videti je, kot da ga Bog ne brani in mu odreče rešitev. Božje odrešenje pa je mnogo globlje, kot lahko dojamemo.

25_med_letom.jpeg

In že smo pri komediji. Malo stran od Jezusa, toliko, da ni mogel razumeti njihovega govorjenja, so se učenci zavzeto prepirali, kdo izmed njih bo potem, tam gor, veljal za največjega. Kot da bi igrali pantomimo, ki prikazuje sebične morilce iz prvega berila!

Ravno ko jim Jezus razkriva najbolj intimno resnico svojega življenja, se učenci začno kot otroci prepirati za najboljšo igračo.

Jezusov odgovor dejansko pomeni: »Ravno iz tega spoznamo, kaj se pravi, biti otrok. Kadar so otroci najbolj otroci, resnično ljubijo svojo mamico in očka. Toda v mnogih stvareh se ne znajdejo, so tako brez moči – zato se tako pulijo za stvari, ker mislijo, da bodo samo tako preživeli. Toda, kadar rečejo 'Rad te imam', mislijo to do kraja zares, kolikor jim le dajo njihovi mali srčki. - Jaz bom storil ravno to,« pravi Jezus, »vzel bom nase žalitve, ponižanje in smrt, ker ljubim Boga nad vse. In ker ljubim svet in vse, kar je na njem. In ker ljubim vas v polnosti, toplini in brezmejni radodarnosti božje neskončne ljubezni.«

 
< Nazaj   Naprej >