OOPS. Your Flash player is missing or outdated.Click here to update your player so you can see this content.
You are here: Domov
5. VELIKONOČNA NEDELJA, 29.4.2018

Vse od začetka našega življenja stremimo k rasti. Če ljudje dejansko delajo na rasti, se to vidi in čuti. Kdor se skuša skozi življenje izmuzniti, se izogniti pomembnim odločitvam – ta zamudi pomembne korake; kdor ne tvega, da bi razvil lastno nezamenljivo identiteto in lastno osebnost – ta deluje medlo, nepristno in neprepričljivo.

Današnji evangelij postavlja v središče prispodobo za rast. Čeprav pomeni rast za vsakega posameznika življenjski izziv, pa ima krščanska rast še dodatne, specifične odtenke.

Naloga, da rastemo in obrodimo sadove, se v tem primeru razširi na vero. Kdor ni pripravljen odrasti v veri, prebroditi obdobij entuziazma vere in krize vere kot so obdobja dobrega življenja in krize življenja, bo v Kristusovem smislu težko obrodil sadove. Takšni Kristjani delujejo izčrpano in medlo, brez življenjskega veselja ali brez prepričljivega in žarečega navdušenja.

5velikonocna.jpeg

Kot prispodobo za rast v krščanskem smislu je Jezus izbral vinsko trto. Vinska trta je bila že v Stari zavezi poznana prispodoba, ki je bila pomembna za Božjo zgodovino Izraelskega ljudstva. Ljudstvo je Bog negoval, "obrezoval" in spremljal skozi zgodovino, a vendar ljudstvo ni obrodilo omembe vrednega sadu. Ta prispodoba vinske trte, znak blagoslova in simbola plodovitosti še naprej živi v Jezusu in se nanj navezuje. Bog omogoči, da zraste v Njegovem sinu nova vinska trta in zgolj povezanost z Njim lahko prinese sadove. To misel lahko opazujemo iz različnih perspektiv:

Vinska trta je trdno zakoreninjena v tla, iz katerih črpa življenjsko moč in jo posreduje naprej. Biti trdno zakoreninjen v tla pomeni biti trdno zasidran v Boga, ki daje sok življenja (duha), iz katerega vinska trta črpa življenje in ga posreduje v grozde. 

Če to prenesemo na naše življenje, lahko rečemo, da nihče ne more sam od sebe postati Kristjan (= grozd). Za to potrebujemo najmanj enega človeka, ki živi Božjo zgodbo z nami ljudmi in jo pripoveduje naprej in še najmanj enega dodatnega človeka, ki je pripravljen v svojem lastnem življenju ponovno odkriti to zgodbo in na podlagi nje oblikovati svoje življenje. V družbi dobrih grozdov se lahko nato razvijejo tudi drugi dobri grozdi.

Dobri grozdi (pristni in zreli Kristjani) so lahko le tisti, ki so močno povezani s Kristusom, edinstveno in edino pravo vinsko trto; to so lahko le tisti, ki so povezni v živem odnosu z njim. Biti povezan pomeni dovoliti, da celotno življenje prevzamejo ti isti življenjski sokovi (duh). "Ostanite v meni in jaz v vas." Ostanite v meni pomeni pojdite z menoj v svet in dajte svetu žig ljubezni. "Brez mene ne morete ničesar storiti." Radi bi bili dobri ljudje, vendar biti Kristjan zahteva še nekaj več – da je On v nas in mi v Njem.

Če naj bi vinska trta izpolnila svoj namen, mora obroditi sadove. Brez dejanj bratsko sestrske ljubezni, ki se zgledujejo po Jezusu in njegovem zgledu, ne moremo obroditi sadov. Sadeži se lahko močno povežejo med seboj in prinesejo – živahno sobivanje, bratstvo in solidarnost. Kot se je Jezus zavzel za nas, tako smo se tudi mi dolžni zavzeti za sestre in brate med nami in sicer veliko bolj z dejanji kot z besedami.

Vino je končni rezultat vinske trte. Preden lahko vino razveseli ljudi, mora prehoditi dolgo pot (od rasti do zorenja pa vse do vrenja). Včasih traja leta preden postane vino užitno.

Moramo in smemo si pustiti čas v našem razvoju, ampak ne celo večnost! Radi bi bili polni življenja in ustvarjalni, sposobni navduševanja drugih in biti iskrica za druge – vse, kar nam prikliče majhen kozarček vina! Potem lahko samo upamo, da se drugi ogrejejo ob naših dejanjih in da se nalezejo našega veselja do življenja. Božje kraljestvo, ki je že med nami in ki ga še vedno hrepeneče pričakujemo, lahko vidimo v znamenju vina. Kjer vzcveti življenje in kjer lahko začutimo moč in veselje, tam lahko že vidimo delček odrešenjskega časa. In takrat že ima Velika noč posledice za naše življenje – za nas in za druge.

 
< Nazaj   Naprej >